Seoul, Sydkorea, Barcelona, Spanien – 28 Februari, 2022. Kreemo och Sivers Semiconductors meddelar idag på MWC2022 att de har lyckats utveckla världens första högpresterande 5G-modul med 360o täckning för metaverse.

De två företagen utvecklade en 5G-modul optimerad för metaverse genom att untyttja Sivers Semiconductors’ världsledande 28 GHz beamformer IC, SUMMIT2629 ihop med KREEMO’s 360o antennteknologi.

Den prisbelönta Sivers’ SUMMIT2629 realiserar optimal prestanda med hög utsänd effekt och låg effektförbrukning jämfört med andra beamformer ICs.

KREEMO’s 360o antennteknologi, med en struktur där två antenner är stackade på varandra, erbjuder 360o täckning och dubbel polarisation genom att kontrollera strömmarnas riktning.

Den utvecklade 5G-modulen förbrukar mindre effekt jämfört med konkurrentens produkt och kan enkelt sända och ta emot högfrekvenssignaler i godtycklig riktning runt 360o. Detta eliminerar skuggområden och maximerar bredbandig hög-kapacitetsöverföring.

5G-modulen är den mest optimerade lösningen för metaversetjänster som kräver hög datahastighet med ultra-låg fördröjning vid överföring av massiv data. Genom att tillhandahålla 360o styrning av antennriktningen, kan användare uppleva smidig uppkoppling när som helst och var som helst, i vilken riktning som helst. Samples blir tillgängliga under Q2, 2022.

”KREEMO har utvecklat denna modul på rekordtid. Med denna 5G-modul, optimerad för metaverse, kliver Sivers Semiconductors för första gången in på den konsumentnära marknaden. Vi är mycket nöjda över att vi gör det ihop med KREEMO, som erbjuder marknadens bästa teknologi inom detta område. Vi ser fram emot att få jobba med KREEMO i multipla projekt framåt”, säger Anders Storm, vd och koncernchef för Sivers Semiconductors.

John Park, CEO för KREEMO, fortsätter: ”Genom utvecklingen av denna modul, planerar vi att ta en marknadsledande position genom att erbjuda 5G-enheter och infrastrukturlösningar för metaversetjänster. Vi kommer att arbeta tillsammans för att skapa fler innovativa produkter genom att använda Sivers Semiconductors’ BFICs och KREEMO’s antennteknologi.”

För ytterligare information vänligen kontakta:
Anders Storm

VD Sivers Semiconductors
Tel: +46 (0)70 262 6390
Epost:
[email protected]

Sivers Semiconductors AB är ett ledande och internationellt erkänt teknikbolag som levererar integrerade kretsar (IC:er) och moduler genom sina två affärsområden Wireless och Photonics. Wireless utvecklar millimetervågsprodukter för avancerade 5G-system för data- och telekommunikationsnät och satellitkommunikation. Portföljen inkluderar RF-transceivers, beamforming front end-IC:s, integrerade millimetervågsantenner, repeaters och mjukvarualgoritmer för optimal RF-millimetervågsprestanda. Photonics utvecklar och tillverkar halvledarbaserade optiska produkter för optiska fibernätverk, sensorer och optisk fiberkommunikation (Li-Fi). Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm under SIVE. Huvudkontoret ligger i Kista, Sverige. För mer information: http://www.sivers-semiconductors.com

KREEMO (http://kreemo.io), a global leader in 5G mmWave antenna solutions based in South Korea, has developed the world’s first 5G mmWave stackable patch antenna with 360-degree coverage. This antenna has a structure in which two upper and lower antennas are stacked, providing a 360-degree beam coverage and dual-polarization. In addition, KREEMO is supplying various products along with AoD (Antenna-on-Display) for smartphones, wearable devices, AR/smart glasses, smart TVs, etc. For more information, visit http://www.kreemo.io or email [email protected]