Sivers Semiconductors kommer att närvara på ”The International Microwave Symposium 2022” (IMS 2022) i Denver, Colorado. Med fullt fokus på innovation, kommer Sivers Semiconductors att delta i utställningen den 21-23 juni och visa upp några av sina banbrytande live-demonstrationer, som inkluderar lösningar för både 26,28,39 och 60 GHz och samtidigt visa upp framgångsrika kommersiella implementationer av sin teknologi i olika produkter. Mike Noonen från Sivers Wireless kommer dessutom att delta i paneldiskussionen ”Race to the Next G- Ride the mmWave or Wave Goodbye!” tisdagen den 21 juni kl.12.10

IMS 2022 är världens största mikrovågs- och millimetervågsevent med tusentals besökare, mer än 440 utställare och hundratals föreläsningar och presentationer under en intensiv vecka med fokus på mikrovågs- och millimetervågsteknikens förutsättningar och möjligheter. Det ger en unik möjlighet att möta och interagera med kunder, partners och intressenter inom industrin.

I år kommer Sivers Semiconductors att närvara och visa upp sin fulla bredd av millimetervågslösningar och samtidigt träffa en lång rad kunder och partners. Under utställningen kommer Sivers att demonstrera, ”live” genom luften, ett antal av sina marknadsledande produkter för såväl det olicensierade 60 GHz-bandet som de licensierade 26, 28 och 39 GHz-banden för 5G:

• SUMMIT2629 och SUMMIT3741 – åtta kanalers “RF Front end”, tillverkad i RF-SOI, för 28 GHz och 39 GHz 5G fasstyrda antenner
  • TRB02801 och TRB03901 – 32 kanalers transceiver RFIC (integrerad radiofrekvens- krets) med elektronisk antennstyrning och stöd för både Zero-IF och IF basbands- gränssnitt.
  • BFM02801och BFM03901– aktiva antennmoduler baserade på TRB RFICs
  • 39 GHz Antenna-in Package (AiP) – Med en unik integration av SUMMIT Beamformer ICs kombinerat med ett innovativt byggsätt för antenner

Flertalet demonstrationer inkluderar konfigurationer ihop med Sivers olika partners, vilket kommer att visas upp i både Sivers montrar och i partnerföretagens montrar:

• Airvine: Airvine presenterade nyligen tillgänglighet av deras WaveTunnelTM produkt, som bygger på Sivers TRXBF01 RFIC för överlägsen prestanda i 60 GHz-bandet. Denna produkt kommer att visas i drift i Sivers monter.
  • Kreemo: Kreemo har integrerat Sivers Beamformer ICs med sina innovativa antennlösningar, exemplifierat av stackningsbara antennlösningar för att åstadkomma 360 graders täckning för 5G NR FR2 radios. Dessa, och andra produkter, kommer att demonstreras live i både Kreemos och Sivers montrar

Sivers kommer även att visa upp ett antal framgångsrika implementationer av sin teknologi i kommersiella produkter. Exempel som kommer att exponeras är CCS, Airvine och Tachyon Networks, vilka erbjuder verkligt innovativa och kostnadseffektiva lösningar för 60 GHz PmP (punkt-till-multipunkt) produkter, som drar nytta av de unika egenskaper Sivers 60 GHz teknologi erbjuder. Beroende på användarfall och kundkrav, erbjuder dessa produkter, flexibilitet, prestanda och robusthet och bevisar mognaden i Sivers teknologi.

”Med en mycket bredare portfölj och med ett lokalt team i USA som en del av Sivers Wireless, efter förvärvet av Mixcomm, är vi nu stolta över att kunna visa och diskutera med både amerikanska och internationella kunder och partners kring våra utökade förmågor som en global ledare i den snabbväxande millimetervågsmarknaden för 5G och SatCom. Med en uppdaterad, bredare portfölj, kan Sivers nu erbjuda en full pallett av millimetervågsprodukter för olika varianter av användarfall”, säger Anders Storm, VD och koncernchef för Sivers Semiconductors.

Sivers erbjuder nu en komplett, värdeskapande 5G NR FR2 portfölj med fokus på RF, som passar för godtycklig konfiguration, från de mest kraftfulla antennlösningarna med höga krav på uteffekt och energieffektivitet ner till de minsta CPE (kundterminal)-konfigurationerna, inomhuslösningar eller sk ”hot spots”. Utöver det, kan Sivers även erbjuda RF-produkter för det olicensierade 60 GHz-bandet, som redan nu är färdigt att användas i 5G NR-U applikationer, samt RFICs för satellitkommunikationsområdet, där prestanda och effektvitet är viktiga faktorer. Sivers bidrar även med ytterligare värde till kunderna genom att kunna tillhandahålla mjukvarualgoritmer, som kunden kan implementera i sina produkter för att ytterligare ”boosta” RF-prestanda.

Mike Noonen, Sivers Wireless, kommer att delta i paneldiskussionen  Race to the Next G- Ride the mmWave or Wave Goodbye!”, Tuesday 21 June at 12:10 pm.

Utställning, diskussioner och produktdemonstrationer kommer att ske på IMS 2022, Colorado Convention Center, monter #12013 och #12014 under perioden 21-23 juni, 2022.

För att boka ett personligt möte, vänligen kontakta [email protected]

För ytterligare information vänligen kontakta:
Anders Storm, VD och Koncernchef
Tel: +46 (0)70 262 6390
Epost: [email protected]

Sivers Semiconductors IMS2022 Newsletter

Sivers Semiconductors AB är ett ledande och internationellt erkänt teknikbolag som levererar integrerade kretsar (IC:er) och moduler genom sina två affärsområden Wireless och Photonics. Wireless utvecklar millimetervågsprodukter för avancerade 5G-system för data- och telekommunikationsnät och satellitkommunikation. Portföljen inkluderar RF-transceivers, strålformande front end -IC:er, integrerade millimetervågsantenner, repeaters och mjukvarualgoritmer för optimal RF-millimetervågsprestanda. Photonics utvecklar och tillverkar halvledarbaserade optiska produkter för optiska fibernätverk, sensorer och optisk fiberkommunikation (Li-Fi). Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm under SIVE. Huvudkontoret ligger i Kista, Sverige. För mer information: http://www.sivers-semiconductors.com