Sivers IMA (Nasdaq First North: SIVE) tillkännagav idag att de tillsammans med partners har sålt över 20 utvärderingspaket för 5G sedan Mobile World Congress (MWC) i februari.

5G-testpaketen är ett sätt för potentiella kunder att utvärdera hur Sivers IMAs utrustning fungerar för att i nästa steg kunna designa in Sivers IMAs produkter i sina egna. Det totala ordervärdet för testpaketen är inte betydande, men paketen är långt ifrån gratis och ger en indikation om att potentiella kunder tror på Sivers IMAs lösningar.

“Det stora intresset för vår 5G-teknik alltsedan MWC har lett till att ett rekordstort antal kunder utvärderar våra lösningar, och jag är övertygad om att det kommer att resultera i många framtida ”design-wisns”. Vi ser också att ett rekordstort antal potentiella kunder kontaktar oss för mer information om vår olicensierade och licensierade 5G-teknik”, säger Anders Storm, vd för Sivers IMA.

För närvarande har Sivers IMA nio ”design-wins” från kunder som utvecklar produkter eller prototyper med Sivers IMAs 5G-teknik som en integrerad del. Den första 5G-vertikal att använda Sivers IMAs millimetervågsteknik (mmWave) är Fixed Wireless Access (FWA) för trådlöst bredband till hemmet och kontoret. Det är också inom FWA som Sivers IMA har de flesta av sina ”design-wins” idag. De två andra områdena är transport och uppkopplad vård.

“”Design-wins” är en viktig del av vår affärsprocess och ett viktigt steg i att driva framtida försäljning. Våra 5G-utvärderingspaket är ett första steg på den resan”, säger Storm.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Storm, VD
E-mail[email protected]

Mer om 5G-tillväxt och FWA:

5G-tjänster kommer att erbjudas i ett antal vertikaler under de kommande 15 åren. Smarta städer, transport, uppkopplade fordon, uppkopplade fabriker, smarta byggnader, smarta verktyg, uppkopplad vård och bredbandstjänster som: Enhanced Mobile Broadband (eMBB), Ultra-reliable low-latency communication (URLLC) och Fixed Wireless Access (FWA).

Enligt MarketsandMarkets ™ Inc. kommer 5G-marknaden att växa till 123,27 miljarder dollar år 2025, med en genomsnittlig årlig tillväxttakt (CAGR) på 18 procent från 2019. FWA väntas ha den högsta tillväxttakten under prognosperioden. https://www.marketsandmarkets.com/PressReleases/5g-services.asp

Erik Penser Bank är utsedd till Sivers IMA Holding ABs Certified Adviser på Nasdaq First North.

Tel: +46 8 463 80 00

e-mail: [email protected]

Sivers IMA Holding ABär en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Stockholm under SIVEDe helägda dotterbolagen Sivers IMAoch CST Globalutvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger i Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com.