I år genomförs MWC med temat ”Connectivity Unleashed”, där man utforskar den banbrytande tekniken som formar vår bransch. Sivers Semiconductors, i hjärtat av innovation, kommer att visa live-demonstrationer av både olicensierad 5G vid 60 GHz (57-71 GHz) samt licensierad 5G vid 28 GHz (26,5 till 29,5 GHz).

Sivers Semiconductors är åter tillbaka på MWC för att visa upp nya marknadsledande 5G NR millimetervågsprodukter och hålla live-demonstrationer. Med 5G RF-teknik i världsklass erbjuder Sivers Semiconductors enastående RF-prestanda som möjliggör flexibla nätverksarkitekturer.

"Med det senaste förvärvet av MixComm lagom till MWC, är vi mycket glada över att kunna visa och diskutera, med kunder och partners, vår förmåga som en global ledare på den snabbväxande halvledarmarknaden för 5G millimetervåg. Med detta tillskott stärker vi vårt erbjudande för krävande användarfall inom hela det högre 5G-bandet”, säger Anders Storm, koncernchef för Sivers Semiconductors.

Nya produkter som kommer att tillkännages på MWC till följd av MixComm-förvärvet är:

• Förbättrad version av den prisbelönta RFSOI produkten SummitTM, en familj av så kallad ”beamformers” som täcker 24 till 39 GHz
  • Högintegrerad Fixed Wireless Access 28GHz-modul med marknadens bästa upplänk
  • Optimerade så kallade ”Up/Down converters” för 5G millimetervåg

Förutom den utökade portföljen kommer Sivers Semiconductors också att diskutera det nyligen lanserade samarbetet med MaxLinear, som öppnar upp för nya, mer kostnadseffektiva och högpresterande implementeringar för olicensierade 60 GHz punkt-till-punkt-lösningar.

Visning av produkter, diskussioner och demonstrationer kommer att äga rum på MWC22, Gran Fira, i hall 5 i monter #5E2 under 28 februari–3 mars 2022.

För att boka ett personligt möte vänligen kontakta: [email protected]