Sivers Semiconductors AB meddelade idag att företaget har tecknat ett långsiktigt leveransavtal för den nya 2D RF-modulen, BFM06009, med 8devices, ett litauiskt företag som tillhandahåller produkter för trådlös bredbandsaccess på global basis. Värdet på leveransavtalet för de första fyra åren beräknas till 70-100 miljoner kronor och är baserat på volymestimat från 8devices.

Detta är det första steget mot volymdistribution av 8devices nya produkt med början 2021, för vilken Sivers Semiconductors redan har levererat provexemplar för de första prototyperna. Med tanke på den stora efterfrågan från 8devices kunder förväntas volymerna växa på den amerikanska marknaden med start under första halvåret 2021.

Vi är glada över att arbeta med 8devices, med deras snabbhet, professionalism och erfarenhet inom millimetervågsmarknaden. Det är spännande att se 8devices ambitioner och aggressiva planer och vi ser fram emot att arbeta nära dem för att de ska kunna säkerställa framgången hos sina kunder. Eftersom 8devices redan har en ledande kund i USA förväntar vi oss en stor volymtillväxt ganska snart.”, säger Anders Storm, vd för Sivers Semiconductors.

Jonas Sabaliauskas, vd för 8devices fortsätter: ”Vi uppskattar den nya och innovativa modulen från Sivers Semiconductors. Den ger ett unikt säljargument mot våra globala kunder. Med det unika stödet för hela 57-71 GHz i kombination med elektronisk tvådimensionell ”beamforming” i både horisontellt och vertikalt plan får våra kunder den flexibilitet och prestanda de behöver för att lyckas. Detta syns redan hos vår ledande kund i USA och vi har andra kunder som uttrycker stort intresse och som redan står redo för affärer.”

Det beräknade affärsvärdet med 8devices för 2021 förväntas vara ungefär 9 miljoner kronor, där huvuddelen kommer att faktureras i samband med utrullning under andra halvåret 2021.

Om 8devices:
8devices products and services enable customers to build connected products by absorbing complexity of RF and digital design, costly type approvals and shortening time to market. Lovering entrance barriers for low volume products and providing high quality economically viable solutions for high volume products in the IoT era. For more information please visit: https://www.8devices.com

För mer information vänligen kontakta:
Anders Storm, vd
E-post:
[email protected]

Sivers Semiconductors är noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm.
Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank, +46 (0) 8 463 83 00, [email protected].

Denna information är sådan som Sivers Semiconductors är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2020 kl. 13:30 CET.