Barcelona, Spanien – Sivers Semiconductors (”Sivers”) annonserar idag att dess affärsenhet, Sivers Wireless, kommer att demonstrera en fullt funktionell och realiserbar referensdesign för basstationer baserad på NXP’s Layerscape® Access LA12xx basbands-processor, Sivers 5G millimetervåg transceivermodul, TRB02801, och PureSoftware’s mjukvarustack, på MWC2023 mässan i Barcelona, som startar den 27 februari.

Sivers och PureSoftware har gemensamt utvecklat en Open RAN (O-RAN) kompatibel referensdesign för 5G millimetervågs-marknaden baserad på NXP Layerscape processor-plattform. Både Sivers och PureSoftware har en lång historia av att arbeta tillsammans med NXP för att utveckla lösningar för 5G millimetervåg. Eco-systemet för O-RAN medger öppna standardiserade gränssnitt, vilket öppnar upp för fler leverantörer inom 5G-infrastrukturmarknaden, vilket i sin tur ökar både adresserbar kundbas och marknad för denna lösning.

Som ett resultat av den senaste utvecklingen kommer Sivers att demonstrera ”live” en referensdesign med marknadens högsta grad av RF-integration. Genom att kombinera NXP’s programmerbara basbandsprocessor, LA12xx, Sivers nya 5G millimetervåg transceiver modul, TRB02801, och PureSoftware’s mjukvarustack, skapas en lösning som gör det möjligt för kunder att differentiera sig på en mycket konkurrensutsatt marknad genom att erbjuda marknadsledande prestanda och energieffektivitet med minimalt användande av komponenter.

”Denna lösning ger flera fördelar för våra kunder. Med den höga integrationsgraden, blir utvecklingsinsatsen för våra kunder minimal, vilket innebär en avsevärt kortare tid att få produkter på marknaden, bättre kvalitet och lägre risk. Alla dessa parametrar är kritiska framgångsfaktorer för våra kunder. Utöver detta ger denna lösning marknadens bästa prestanda och energieffektivitet, vilket är ytterst viktigt för att adressera energiförbrukningen i dagens nät.”, säger Anders Storm VD och koncernchef på Sivers Semiconductors.

”Vi uppskattar partnerskapet med Sivers för att kunna leverera en kritisk komponent till 5G-lösningar baserat på PureSoftware’s ledande Artha 5G mjukvarustack för O-RAN baserade lösningar. Denna produktionsfärdiga lösning kommer att accelerera behovet av  ”time-to-market” gentemot slutkunderna, samtidigt som det säkerställer bästa möjliga prestanda”, säger Noy Kucuk, Senior Vice President, HiTech & Telecom Services, PureSoftware.

För ytterligare information kring lösningen, vänligen se https://sivers-semiconductors.com/sivers_puresoftware_nxp-in-cooperation/

Med mer än 80,000 besökare och 2,000 utställare, är MWC Barcelona den största och mest inflytelserika mässan/konferensen i världen. Sivers Semiconductors’ monter finns i Hall 5 (Monter #5E2) på Fira Gran Via, Barcelona, där flera live demonstrationer, möten och diskussioner kommer att hållas under perioden den 27 februari till den 2 mars.

För att boka möte med Sivers i Barcelona, vänligen kontakta [email protected]

För ytterligare information vänligen kontakta:
Anders Storm, VD
Tel: +46 (0)70 262 6390
Epost:
[email protected]

Sivers Semiconductors AB är ett ledande och internationellt erkänt teknikbolag som levererar integrerade kretsar (IC:er) och moduler genom sina två affärsområden Wireless och Photonics. Wireless utvecklar millimetervågsprodukter för avancerade 5G-system för data- och telekommunikationsnät och satellitkommunikation. Portföljen inkluderar RF-transceivers, strålformande front end -IC:er, integrerade millimetervågsantenner, repeaters och mjukvarualgoritmer för optimal RF-millimetervågsprestanda. Photonics utvecklar och tillverkar halvledarbaserade optiska produkter för optiska fibernätverk, sensorer och optisk fiberkommunikation (Li-Fi). Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm under SIVE. Huvudkontoret ligger i Kista, Sverige. För mer information: http://www.sivers-semiconductors.com

PureSoftware is a global software products and digital services company that has been driving transformation for the world’s top organizations across multiple verticals such as banking and financial services, telecom, healthcare, gaming, and entertainment. Arttha, from PureSoftware, is a globally trusted financial technology platform. It helps businesses embrace digital solutions in the areas of consumer and MSME banking, agency/ branchless banking, digital lending, payments, BNPL and merchant management. For more information visit: https://puresoftware.com