På IMS2022-utställningen 21–23 juni i Denver, Colorado, USA, kommer Sivers Semiconductors att visa Airvine WaveTunnel-systemet live. Denna banbrytande innovation är baserad på Sivers TRXBF01 RFIC vilken ger överlägsen prestanda i 60 GHz-bandet. Livedemonstrationer kommer att hållas i Sivers monter.

Airvine WaveTunnel-teknik möjliggör en distribuerad arkitektur som levererar intelligent bredbandstransport inomhus för företag över hela världen. Airvine-lösningen utnyttjar olicensierat 14 GHz-spektrum upp till 60 GHz, tillsammans med en styrbar antenn med hög förstärkning, intelligent switchteknik och toppmodern RFIC-teknik från Sivers Semiconductors. Varje WaveTunnel-nod använder två av Sivers Semiconductors WiGig TRXBF01 RFIC, vilket gör att systemet kan tillhandahålla dataöverföringshastigheter i multi-gigabit/sek. Airvine-tekniken kan både vidarebefordra trafik samt lägga till eller släppa den till lokalt anslutna Wi-Fi accesspunkter.

Airvine planerar för allmän tillgänglighet av deras WaveTunnel-system i mitten av tredje kvartalet 2022. Detta kommer att helt revolutionera företagsnätverk inomhus genom att leverera den bredbandstransport som krävs av tekniker som Wi-Fi 6/6E, men utan några av begränsningarna som finns för dessa lösningar.

Pilotfasen av Airvine-programmet fokuserade på företagskunder inom s.k. ”multi-dwelling”-enheter (MDU), tillverkning, lager och besöksnäringen. Dessa kunder har ett stort behov av en högpresterande backhaul-lösning som är snabb och enkel att installera och som enkelt kan ta emot snabba förflyttningar, tillägg och förändringar. Gör-det-själv-karaktären hos en WaveTunnel-installation är också en övertygande funktion.

"Vi är mycket glada över att påbörja leveranser av vår banbrytande WaveTunnel-teknik. Entusiasmen har varit stor hos våra pilotkunder som är ivriga att få in denna teknik i sina produktionsnätverk. Pilotfasen var massivt övertecknad", säger Vivek Ragavan, VD för Airvine.

"Airvine har dödat en av de grundläggande myterna inom millimetervågstekniken. Sättet som de tar datatrafik genom väggar är en häpnadsväckande tillämpning av vår högpresterande teknologi. Samarbetet med Airvine-teamet har varit utmärkt och vi är mycket glada och optimistiska över hur WaveTunnel kommer att erövra marknaden för intelligenta bredbandslösningar inomhus ”, säger Anders Storm, VD för Sivers Semiconductors.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Anders Storm, VD
Tel: +46 (0)70 262 6390
Epost:

Airvine Announces Limited Availability of Its Industry-leading WaveTunnel Technology:

The All -Wireless Enterprise: Indoor Wireless Backbones at Gigabit Speeds: https://www.sivers-semiconductors.com/at-the-heart-of-innovation-indoor-wireless-backbones-at-gigabit-speeds/

TRXBF01:

Airvine is a fast-growing Silicon Valley innovator of intelligent broadband wireless backhaul solutions for the enterprise. The company has developed the industry’s first indoor 60 GHz wireless system that exceeds the speed and rivals the reliability of structured wiring solutions at a fraction of the deployment time and cost. Patented RF innovations extend the range and gain of wireless signals, penetrating walls and steering around obstacles that impede transmission.

Sivers Semiconductors AB är ett ledande och internationellt erkänt teknikbolag som levererar integrerade kretsar (IC:er) och moduler genom sina två affärsområden Wireless och Photonics. Wireless utvecklar millimetervågsprodukter för avancerade 5G-system för data- och telekommunikationsnät och satellitkommunikation. Portföljen inkluderar RF-transceivers, strålformande front end -IC:er, integrerade millimetervågsantenner, repeaters och mjukvarualgoritmer för optimal RF-millimetervågsprestanda. Photonics utvecklar och tillverkar halvledarbaserade optiska produkter för optiska fibernätverk, sensorer och optisk fiberkommunikation (Li-Fi). Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm under SIVE. Huvudkontoret ligger i Kista, Sverige. För mer information: http://www.sivers-semiconductors.com