Nya produkter från nyligen förvärvade Mixcomm inkluderar andra generationens så kallade beamformers, frekvenskonverterare och ”high-end”-modul för fast trådlöst bredband (FWA)

I anslutning till Mobile World Congress 2022, lanserar Sivers Semiconductors flertalet nya produkter som ett resultat av det nyligen genomförda förvärvet av MixComm. Dessa produkter bygger på MixComms nya arkitektur och användning av RFSOI för att möjliggöra tillförlitliga millimetervågslösningar med optimal RF uteffekt, energieffektivitet och kostnad.

Den andra generationen av den prisbelönta familjen av SUMMITTM beamformers stödjer nu alla huvudsakliga FR2-frekvenser från 24 GHz till 41 GHz med bättre linjär RF uteffekt jämfört med konkurrerande produkter samtidigt med bibehållen åtminstone dubbla effektiviteten. SKYLINETM Frekvenskonverterare har utvecklats med 5G millimetervåg trådlös infrastruktur i åtanke för att minska kostnad och effektförbrukning samtidigt som systemprestanda förbättras. WHISTLERTM ”high-end” modul för fast trådlös bredbandsaccess och kundnära utrustning (CPE) använder integrerade kretsar i form av både den andra generationens SUMMITTM beamformers och SKYLINETM Frekvenskonverterare för att tillhandahålla avsevärt förbättrad ”upp-länk” i en liten, kostnadseffektiv modul. Detta möjliggör enkla själv-installerande CPE-utrustningar i mindre och mer estetisk form-faktor.

”Det är med stort nöje vi kan dela med oss av mer information runt en rad av våra nya produkter, som vi nu får inom Siversfamiljen. Med dessa produkter i vår portfölj, lägger vi till ”state-of-the-art” beamformers, nya frekvenskonverterare liksom en högpresterande Fixed Wireless Access modul till vår portfölj och ser fram emot att få dela med oss av detta med alla våra kunder på MWC2022”, säger Anders Storm, vd och koncernchef för Sivers Semiconductors.

Höjdpunkter för var och en av dessa nya Siversprodukter:

Andra generationen SUMMITTM

• Fullt stöd för de huvudsakliga FR2banden genom tre versioner:
    • SUMMIT2427e 24 till 27 GHz
    • SUMMIT2629e 26 till 29 GHz
    • SUMMIT3741e 37 till 41 GHz
  • Högsta rapporterade linjära TX RF uteffekt med 5G Infrastruktur och UE vågformer
  • Dubbla energieffektiviteten jämfört med konkurrerande beamformer ICs
  • Fyra element med dubbel polarisation TDD TX/RX med oberoende antennriktning per polarisation
  • Inom kort tillgänglig som ECLIPSETM Antenna in Package
  • Samples tillgängliga under Q2 2022

SKYLINETM Frekvenskonverterare

• Två versioner för stöd av de huvudsakliga FR2-banden:
    • SKYLINE2429 med RF på 24.25-29.5 GHz och en mellanfrekvens på 3.3 till 7.125 GHz
    • SKYLINE3741 med RF på 37-41 GHz och en mellanfrekvens på 3.3 till 7.125 GHz
  • Högpresterande millimetervåg-till-mellanfrekvenskonverterare
  • Prestanda och kostnad optimerat för användning av 5G millimetervåg infrastruktur
  • Integrerad multiplicering av LO frekvens
  • Samples tillgängliga idag för SKYLINE2429

WHISTLERTM High-end Fixed Wireless Access 28 GHz modul

• Använder integrerade kretsar i form av SUMMIT2629e beamformer och SKYLINE2429 frekvenskonverterare
  • Marknadens bästa utstrålade effekt (EIRP) >50 dBm, vilket addresserar en kraftig begränsning i existerande lösningar
  • Liten storlek och lågt materielinnehåll gör en attraktiv formfaktor möjlig samtidigt som den sänker kostnad och gör den enkel för ”sjäv-installation”
  • Tillgänglig som referensdesign idag alternativt kan den levereras som hel modul genom en av Sivers’ tillverkningspartners i ekosystemet, exv. Advanced Microsystem Technologies Division, Sanmina

Ytterligare information om dessa nya produkter och Sivers övriga portfölj kommer att finnas tillgängligt på MWC22, Gran Fira, Hall 5, Monter #5E2 under perioden 28 februari till 3 mars, 2022.

För att boka personligt möte, vänligen kontakta [email protected]