Sivers Semiconductors AB meddelade idag att de har fått sin första beställning från Indien, från Astra Microwave Products Ltd, baserad i Hyderabad, Indien, genom sin lokala återförsäljare Doppler Electronics Pvt Ltd av Dual Quad Beamformer IC-chip (BFIC).

Beställningen omfattar provchip som kommer att användas för utvärdering av Sivers Semiconductors produktportfölj samt för studier och analys av hur BFIC’n kan användas och uppfylla Astras krav på olika applikationer för ”beamforming”.

”Denna första beställning via vår nya återförsäljare i Indien, Doppler Electronics, visar på den stora potentialen för millimetervågsprodukter på den indiska marknaden. Vi är stolta över att få den här första beställningen av BFIC från Astra Microwave Products, en av de ledande designers och tillverkare av högkvalitativ R.F. & Mikrovågsmoduler och Subsystem i Indien. ”, säger Anders Storm, VD för Sivers Semiconductors.

BFIC’n är avsedd för t.ex. 5G-applikationer. Den ansluter mot två så kallade ”quad antenna-anslutningar” med två uppsättningar av multipla (4 st) RX/TX-kanaler med integrerade RX/TX-RF-switchar. Produkten stödjer både horisontell och vertikal polariserad MIMO och har en unik uppsättning digitala funktioner som medger enkel integration.

Läs mer om BFIC’n : https://www.sivers-semiconductors.com/5g-and-wigig-chipsets/

För mer information vänligen kontakta:
Anders Storm, VD
Tel: +46 (0)70 262 6390
Epost:
[email protected]

Sivers Semiconductors är noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm.
Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank, +46 (0) 8 463 83 00, [email protected]