Sivers Semiconductors AB meddelar idag att dotterbolaget Sivers Wireless har fått en så kallad design win från TMYTEK i Taiwan för sin 60 GHz-millimetervåg-IC och antennmodul. Sivers Wireless erhöll också en liten första order av utvärderingskitt och BFM06009 RF-moduler.

Den senaste 60 GHz-antennmodulen från Sivers, BFM06009, är den enda kommersiellt tillgängliga antennmodul som stödjer hela 57-71 GHz-bandet med tvådimensionell antennstyrning.

TMYTEK ligger i Taiwan och tillhandahåller mmvågslösningar för fast trådlöst bredband (FWA), 5G och satellitkommunikation för den globala marknaden. Enheterna från Sivers kommer att vara en viktig del i TMYTEKs utveckling av en ny 60 GHz-produkt.

Vi är mycket nöjda med att få denna design win och vår andra order från TMYTEK i år. BFM06009 adresserar marknaden för fast trådlöst bredband och vi är förväntansfulla kring den tillväxtpotential som TMYTEKs intresse för vår teknik innebär för våra 5G-produkter i både Asien och globalt”, säger Anders Storm, vd och koncernchef för Sivers Semiconductors.

Med sin tvådimensionella antennstyrning och överlägsna länkbudget är BFM06009 optimerad för storskaliga utrullningar av bredbandsnät. Det ger operatörer större möjlighet att maximera täckning och effektivt ansluta fler användare per accesspunkt på längre avstånd än standardprodukter. Därmed kan bredbandsoperatörer och andra som vill erbjuda bredband i gigabit-hastighet optimera sin affär.

Se videon om BFM06009: https://www.youtube.com/watch?v=qYil58fT358

Läs mer om Sivers RF moduler: https://www.sivers-semiconductors.com/rf-modules/

För mer information vänligen kontakta:
Anders Storm, vd och koncernchef
Tel: +46 (0)70 262 6390
Epost: [email protected]

Sivers Semiconductors är noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm.
Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank, +46 (0) 8 463 83 00, [email protected]