Sivers IMA (Nasdaq First North: SIVE) meddelade idag att bolagets radio transceiver är helt klar att användas med Integrated Device Technologys (IDT) nya RWM6051 RapidWave millimetervågsmodem för användning i 5G routers i hemmet, s.k. Customer Premise Equipment (CPE) för fasta trådlösa bredbandsnätverk.

”Vi är mycket entusiastiska över att arbeta med IDT. Kombinationen mellan vår TRX-BF01 RFIC transceiver och IDTs RapidWave-produkt erbjuder bästa möjliga prestanda. Det är den enda kommersiella 60 GHz-lösning som täcker hela 14 GHz bandbredd för licensfritt 5G som används till trådlösa multigigabit bredbandsnätverk”, sade Anders Storm, vd för Sivers IMA.

Det är nu enklare än någonsin att implementera ett fast trådlöst nätverk med hög kapacitet över totalt 14 GHz av spektrum.

“Vår lättanvända lösning erbjuder en fast trådlös bredbandportfölj för OEM-tillverkare och operatörer som snabbt kan erbjuda prisvärda trådlösa multigigabit bredband,” sade Ronald Jew, senior director och general manager för PSP-gruppen på IDT.

För mer information, se hela pressmeddelandet från IDT:https://www.idt.com/us/en/about/press-room

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Storm, VD
E-mail[email protected]

Erik Penser Bank är Sivers IMA Holding ABs Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.

Tel: +46 8 463 80 00

e-mail: [email protected]

Sivers IMA Holding ABär en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Growth Market Stockholm under SIVE. De helägda dotterbolagen Sivers IMAoch CST Globalutvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger i Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com.