Under Mobile World Congress (MWC) förra året signerade Sivers IMA Holding (Sivers IMA) och Cambridge Communications Systems (CCS) ett avtal om utveckling av en 60GHz radiomodul för CCS nya självorganiserande (s.k. Self Organizing Networks) millimetervågsbaserade Metnet-nod för Fixed Wireless Access- och transportnät. Under årets kongress i Barcelona kommer CCS att visa upp sin nya produkt.

”Vi är mycket stolta över att vara delaktiga i CCS nya självorganiserande, 5G-förberedda, 60GHz nod. CCS är en branschledande innovatör som levererar sitt prisbelönta självorganiserande Metnet-system till flera världsledande mobiloperatörer”, säger Anders Storm, VD för Sivers IMA.

CCS kommer att demonstrera sin helt nya 60GHz Metnet-produkt i bolagets monter 7B71 i Hall 7 på MWC. CCS kommer även att dela sin vision för 5G, och berätta om hur Metnet SON (Self Organizing Networks) möjliggör en praktisk, skalbar, övergång till 5G.

För ytterligare information,
Anders Storm, vd

Erik Penser Bank är utsedd till Sivers IMA Holding ABs Certified Advisor på Nasdaq First North.

Tel: +46 8 463 80 00

Denna information är sådan information som Sivers IMA är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 februari 2018, klockan 8.30.

Sivers IMA Holding AB är en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Stockholm under SIVE. De helägda dotterbolagen Sivers IMA och CST Global utvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger I Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com.