Sivers IMA Holding AB (Nasdaq First North: SIVE, Bolaget) meddelar idag att deras WiGig chip TRX BF01 (även kallat olicensierad 5G) har genomgått slutliga test, verifiering och kvalificering och är nu redo för volymproduktion.

Chippen är kvalificerade enligt JESD47JE (“Stress-Test-Driven Qualification of Integrated Circuits”) som är en global industristandard för att säkerställa komponenters tillförlitlighet. Kvalificerings testerna är genomförda och består av olika stressrelaterade tester, som bland annat inkluderat simulerad användning över lång tid (mer än 10 år i normal användning), beständighet mot kyla, värme, spänning, luftfuktighet och elektrostatiska urladdningar m.m.

“För alla elektronikkomponenter är det en väldigt viktig milsten att ha genomfört Kvalificeringen. Nu kan vi med trygghet sälja våra produkter i volym och vi går nu in i en väldigt spännande fas där TRX BF01 redan säljs till tex CCS, som nu bygger olicensierad 5G systemen runt om i England på flera platser”, kommenterar Anders Storm, VD för Sivers IMA Holding.

TRX BF01 är ett världsledande trådlös multi-gigabitchip, som kan användas till nästa generations olicensierad 5G nät för trådlöst bredband till hemmet eller meshade nätverk för tex backhaul. Ett konferensbidrag från Sivers IMA till IEEE RFIC Symposium 2018 baserat på TRX BF01 valdes så sent som i juni 2018 till ”Best Industrial paper” under IEEE RFIC Symposium i Philadelphia, USA. IEEE RFIC Symposium är världens ledande konferens med fokus på RFIC teknologi och Sivers IMA vann utmärkelsen i konkurrens med ledande halvledarföretag som tex Intel, Qualcom, Samsung, Infineon m.fl. En av anledningarna till utmärkelsen är att TRX BF01 är det enda chip i världen som kan använda hela det olicensierad 5G-bandet från 57-71 GHz som nu bland annat är tillgängligt i hela USA och i England.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Storm, VD
E-mail:[email protected]

Erik Penser Bank är utsedd till Sivers IMA Holding ABs Certified Adviser på Nasdaq First North.

Tel: +46 8 463 80 00

Sivers IMA Holding ABär en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Stockholm under SIVEDe helägda dotterbolagen Sivers IMAoch CST Global utvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger i Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com.