Sivers IMA meddelar idag att de tecknat ett avtal med Shanghai Matrix Electronic Co., Ltd. (Matrix Electronic), som ny återförsäljare i Kina.

”Den kinesiska marknaden är mycket intressant och vi bedömer att den adresserbara marknaden är signifikant. Efter en genomgång av möjliga återförsäljare i Kina är jag därför nöjd med att idag meddela att vi utsett Matrix Electronic som vår partner. Deras expertis och det kommersiella nätverk de har, utgör en utmärkt plattform för att nå ut på marknaden med hela vår produktportfölj. Jag är övertygad om att vi därmed inleder ett långt och lönsamt samarbete för båda parter”, säger Robert Ekström, vd Sivers IMA.

Matrix Electronic är ett Shanghaibaserat företag med flera lokalkontor på viktiga orter runt om i landet. De är en ledande återförsäljare av millimetervågsprodukter och tillika systemintegratör inom mikro- och millimetervåg. Sedan starten har de samarbetat med flera ledande forskningsinstitut samt leverantörer från Europa och USA för att lansera deras spetsteknologi av komponenter, instrument och system för den kinesiska marknaden. Kina är en växande millimetervågsmarknad med globala radiolänktillverkare och flera pågående forsknings- och utvecklingsprojekt inom radarsensorteknologi.

”Sivers IMA har en mycket intressant produktportfölj och en väldigt spännande roadmap. Vi ser en stor marknadspotential i Kina för denna typ av teknologi och vårt duktiga team är glada över att kunna erbjuda dessa på marknaden. Jag ser fram emot att arbeta med teamet på Sivers IMA för ett framgångsrikt partnerskap”, säger Phil Nan, vd Matrix Electronic.

För ytterligare information kontakta:Robert Ekström, vd

E-mail: [email protected]

SIVERS IMA är en ledande Europeisk leverantör av produkter baserade på mikro- och millimetervågsteknik. Företaget är internationellt erkänt som en stabil högkvalitetsleverantör. Huvudkontoret ligger i Kista utanför Stockholm. SIVERS IMA har under lång tid utvecklat och levererat systemkomponenter som bl.a. används till radiolänkar inom mobil kommunikation, radarsensorer och testutrustningar. Sivers IMA Holding AB är listat på AktieTorget under kortnamnet SIVE. För mer information: http://siversima.com.

Shanghai Matrix Electronic Co., Ltd. är en ledande leverantör av produkter inom millimetervåg och terahertz i Kina. Matrix är också återförsäljare och systemintegratör inom millimetervåg och mikrovåg. Sedan starten har Matrix samarbetat med tjugotalet forskningsinstitut och tillverkare från Europa och USA, och har varit involverade i att ta in utländsk spetsteknologi inom komponenter, instrument, system och lösningar för företag, universitet och hemmet. För mer information: http://www.matrix-tech.cn