Sivers IMA (Nasdaq First North: SIVE) meddelar idag att de har erhållit pris som ”Best Industrial paper” för konferensbidraget “A 57-71 GHz Beamforming SiGe Transceiver for 802.11ad-Based Fixed Wireless Access”till IEEE RFIC Symposium 2018, som just nu går av stapeln i Philadelphia, USA. IEEE RFIC Symposium är världens ledande konferens med fokus på RFIC teknologi och Sivers IMA vann utmärkelsen i konkurrens med ledande halvledarföretag som exv Intel, Qualcom, Samsung, Infineon m.fl.

IEEE valde ut de tre vinnarna bland konferensens industriella bidrag och Sivers IMA’s vinnande bidrag bygger på den utveckling som lett till en WiGig (IEEE 802.11ad) RFIC optimerad för telekom infrastruktur applikationer.

”För en månad annonserade vi stolt att vårt konferensbidrag valts ut till ett av topp 10 som utnämnts till ”Industry Showcase” för hela konferensen. Vi var extra stolta över detta då vi valdes tillsammans med några av giganterna inom vår industri. Topp 10 bidragen kom från Texas Instrument, Intel, Northrop Grumman, Huawei, Samsung, Infineon och Global Foundry. I går kväll utnämndes vi till bästa industriella bidrag för hela konferensen i konkurrens med dessa företag. Detta är givetvis en stark bekräftelse på att vi gör WiGig chipsets som är världsledande och av yttersta kvalitet även bland de bästa lösningar som erbjuds inom industrin”, kommenterar Anders Storm, VD på Sivers IMA Holding AB.

”Det är mycket upplyftande när en objektiv och välrenommerad organisation som IEEE ger en sådan utmärkelse, och, framför allt, har vårt team gjort ett exceptionellt bra jobb!”, säger Mats Carlsson, CTO på Sivers IMA.

Konferensbidraget kommer att presenteras på följande tid och plats:

Conference: 2018 IEEE Radio Frequency Integrated Circuit (RFIC) symposium

Lokal: Technical Sessions, PA Convention Center, in Philadelphia, Pennsylvania, USA.

Datum: Tisdag 12 Juni 2018, 10:10 – 11:50

Session: RTu1C-5:

För ytterligare information,
Anders Storm, vd
E-mail: [email protected]

Författare: Erik Öjefors, Mikael Andreasson, Torgil Kjellberg, Håkan Berg, Lars Aspemyr, Richard Nilsson, Klas Brink, Robin Dahlbäck, Dapeng Wu, Kristoffer Sjögren, Mats Carlsson

Erik Penser Bank är utsedd till Sivers IMA Holding ABs Certified Advisor på Nasdaq First North.

Tel: +46 8 463 80 00

Sivers IMA Holding ABär en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Stockholm under SIVE. De helägda dotterbolagen Sivers IMAoch CST Globalutvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger I Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com.