Sivers IMA Holding AB (Nasdaq First North: SIVE) meddelar idag att bolaget kommer att delta i en paneldiskussion på temat fast trådlös access (FWA) under Wi-Fi NOW USA, en världsledande Wi-Fi-konferens. Sivers IMA kommer också att ställa ut bolagets senaste RF-lösning för WiGig infrastruktur i 60GHz-bandet och träffa ett flertal potentiella kunder

Wi-Fi NOW är en etablerad konferens för Wi-Fi-industrin med syftet att stödja och befrämja allt som har med Wi-Fi att göra. Genom ett kontinuerligt samarbete med industriledare, entreprenörer, innovatörer och experter inom Wi-Fi-industrin över hela världen, är nu konferensen en betydande kraft inom ekosystemet för Wi-Fi med fler än 100 ledande Wi-Fi-företag anslutna som partners.

”Att få tillfälle att inte bara visa våra produkter, utan även ta aktiv plats i en panel för att diskutera huvudtemat för konferensen, är en utmärkt möjlighet att påverka ledande beslutsfattare inom vår industri. Jag ser detta som ännu en bekräftelse på det ökande intresset för WiGig-teknologi och de affärsmöjligheter som den för med sig för såväl telekom- som datakomindustrin. Det är också tydligt att Sivers IMA tillför intressanta, unika och värdeadderande produkter till denna växande marknad”, säger Anders Storm, VD för Sivers IMA.

Wi-Fi NOW USA äger rum på Pullman San Francisco Bay Hotel i Redwood City, Kalifornien, 15 – 17 maj. Anders Storm, VD för Sivers IMA, kommer att delta i paneldiskussionen ”FWA is booming – so what is the role of Wi-Fi?” på eftermiddagen den 17 maj.

För ytterligare information,
Anders Storm, vd
E-mail: [email protected]

Erik Penser Bank är utsedd till Sivers IMA Holding ABs Certified Advisor på Nasdaq First North.

Tel: +46 8 463 80 00

Sivers IMA Holding ABär en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Stockholm under SIVE. De helägda dotterbolagen Sivers IMAoch CST Globalutvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär, halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger I Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com