Sivers IMA, Blu Wireless Technology och Integrated Device Technology IDT gör gemensam sak på Broadband World Forum den 24-26 oktober på Messe Berlin, för att visa upp trådlöst bredband för Gigabithastighet. Teknologin som presenteras passar väl till de krävande användarfall som finns inom trådlö sinfrastruktur, där bra länkbudget och flexibilitet är nyckelord för en framgångsrik tillämpning.

Broadband World Forum är världens största konferens och utställning dedikerad för ekosystemet runt bredband och fasta nät. Årets tema lyder ”The Future of Network Connectivity is Here” och det är en global mässa, där mer än 1,500 företag finns representerade, vilket speglar hela ekosystemet.

”Att få möjlighet att demonstrera våra robusta Gigabit lösning för trådlöst bredband vid detta event tillsammans med våra partners, Blu Wireless Technology och IDT är en enastående möjlighet. Vi kommer att demonstrera prestanda och robusthet i världsklass, och vi kan visa marknaden att vårt gemensamma erbjudande är marknadsledande”, säger Anders Storm, VD på Sivers IMA och fortsätter: ”Denna mässa är det första officiella tillfället, där vi i realtid kan visa hur enkelt RapidWave™ dual modem från IDT, baserad på HYDRA teknologi licensierad från Blu Wireless Technology, fungerar ihop med 60 GHz beamsteering RFIC, TRX BF01, från Sivers IMA”

”Vi är angelägna att delta på denna mässa, eftersom detta markerar en viktig milstolpe i det växande partnerskapet mellan våra tre företag”, säger Henry Nurser, VD på Blu Wireless Technologies och fortsätter: ”Denna demonstration visar resultatet av ett öppet och konstruktivt samarbete, exemplifierat av ett målmedvetet integrationsarbete som genomförs av våra ingenjörsteam. Vi ser nu fram emot att få visa upp våra förstklassiga gemensamma lösningar för världen”

Sean Fan, senior vice president and general manager på IDT’s division ”Computing and Communications Group” förklarar: “RWM6050 modemet erbjuder unika fördelar för nätinfrastruktur inom telekommunikation, då den dubbla modemarkitekturen förenklar nätplanering och utrullning av sk småceller, ”meshade nät” och andra kommande nät-tjänster. Den integrerade MAC och PHY arkitekturen medger väldefinierade sk API’er, som öppnar upp för en bred uppsättning konfigurerbar funktionalitet. I tillägg till detta förbättrar systemintegrationen av sk ”mixed signal” såväl pris/prestanda som energieffektivitet. Ihop med stödet för det utökade frekvensbandet (57-71 GHz), den höga uteffekten och möjligheten att utnyttja 64QAM modulation hos TRX BF01, kan IDT, Blu Wireless och Sivers IMA erbjuda en helt unik lösning till marknaden”

Live demonstrationen kommer att ske i monter A118 och det finns möjlighet att träffa alla tre företagen på plats för såväl gemensamma som individuella möten under tiden 24-26 oktober.

För ytterligare information,
Anders Storm, vd

Denna information är sådan information som Sivers IMA är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 oktober 2017.

Sivers IMA Holding AB är en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på AktieToget under SIVE. De helägda dotterbolagen Sivers IMA och CST Global utvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger I Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com.

Blu Wireless Technology Ltd is a leader in mmWave baseband intellectual property. The company designs and
licences its technology for inclusion in 802.11ad (WiGig) next generation Wi-Fi and 5G mobile network backhaul
chipsets.
www.bluwirelesstechnology.com

Integrated Device Technology, Inc. (IDT) develops system-level solutions that optimize its customers’ applications. IDT’s market-leading products in RF, high performance timing, memory interface, real-time interconnect, optical interconnect, wireless power, and smart sensors are among the company’s broad array of complete mixed-signal solutions for the communications, computing, consumer, automotive and industrial segments. Headquartered in San Jose, Calif., IDT has design, manufacturing, sales facilities and distribution partners throughout the world. IDT stock is traded on the NASDAQ Global Select Stock Market® under the symbol “IDTI.” Additional information about IDT can be found at www.IDT.com. Follow IDT on FacebookLinkedInTwitterYouTube.