KISTA, Sverige – 13 februari, 2020 – Sivers IMA Holding AB (Nasdaq First North: SIVE) meddelade idag att bolaget har tecknat ett avtal med Cambium Networks (NASDAQ: CMBM), en ledande global leverantör av trådlösa nätverkslösningar, för att leverera 5G radiofrekvenschipset till Cambiums utrullning av 5G trådlöst bredband.

Efter en framgångsrik design-win med Cambium Networks i slutet av 2018 är Sivers IMA nu glada att meddela att Cambium Networks har beslutat att integrera Sivers IMAs TRX BF02-chipset med sin trådlösa nätverksutrustning för att därmed kunna leverera multi-gigabit-hastigheter på radiofrekvensen 24-29,5 GHz (licensierad 5G).

”Vi valde Sivers IMA på grund av den höga graden av integration i deras 5G-chipset kombinerat med överlägsen prestanda. Sivers IMA har varit en konstruktiv partner, mycket lyhörda och gett utmärkt stöd under hela designprocessen.”, sade Allen Yu, chef för produktledning på Cambium Networks.

Cambium Networks är en global systemleverantör av trådlösa bredbandslösningar till tjänsteleverantörer och industri-, företag- och myndighetsnätoperatörer, och har cirka 250 miljoner dollar i årliga intäkter.

”Vi är hedrade över att Cambium Networks har valt Sivers IMA som global 5G-chipset-leverantör för sina trådlösa bredbandslösningar för operatörer och internetleverantörer. Det här är en mycket viktig milstolpe för Sivers IMA eftersom det visar vår förmåga att konvertera design-wins till långsiktiga avtal med betydande kunder.”, sade Anders Storm, vd för Sivers IMA. ”Med mer än tio andra design-wins inom 5G arbetar vi hårt för att stödja våra kunder i att få sina lösningar på marknaden. Vi är övertygade om att vi kommer att kunna offentliggöra fler leveransavtal under detta år samtidigt som vi stöttar utrullningen av 5G världen över.”

Sivers IMA TRX BF02-chipset är en radiolösning för 5G med mycket hög integrationsnivå inklusive elektronisk styrning av antennlober, effektförstärkare, lågbrusförstärkare (LNA) samt upp- och nedkonverterare. Den höga integrationsnivån är unik på marknaden och ger en kostnadseffektiv lösning för systemleverantörer med behov av färre komponenter. Komponenten kan användas både i små celler / Access Points (AP), som vanligtvis är monterade på radiomaster eller lampstolpar, såväl som i Customer Premises Equipment (CPE) monterade på byggnader, vilket förenklar systemintegration och utrullning.

Leveranserna förväntas börja under andra halvåret 2020. För mer information om Sivers IMA 5G-chipset (TRX BF02), besök gärna: https://www.siversima.com/product/trx-bf02/.

För mer information, vänligen kontakta:

För ytterligare information,
Anders Storm, VD

Erik Penser Bank är Sivers IMA Holding ABs Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.

Tel: +46 8 463 80 00

e-mail: [email protected]

Denna information är sådan information som Sivers IMA är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 februari 2020 kl. 20:20 CET.

Sivers IMA Holding AB är en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Growth Market Stockholm under SIVE. De helägda dotterbolagen Sivers IMA och CST Global utvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger i Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com.